Thewriteclub.se © 2009

 

En copywriter.

 

28 bokstäver.

 

Oändliga möjligheter.

 

Välkommen!

 

 

 

Senaste uppdrag

 

2011

 

- The writeclub skriver för tredje gången för Bosch Info, en produkttidning med fakta, tips och råd om senaste nytt i vitvarubranschen. Efter genomförd enkät bland återförsäljarna som fick förra numret visar det sig att en tredjedel läser den dagligen!

 

- COOP anordnar en tävling på Facebook. Grunden till tävlingen är att COOP just nu delar ut återbäringen till sina medlemmar som är på hisnande 230 miljoner kronor! Detta ville man uppmärksamma på något sätt och valet föll på en tävling.

Tävlingen bygger på grundvärderingen om att ju fler som är med desto större pott. Dessutom förmedlar kampanjen en stor portion matglädje. Eller hur låter det med Globen som prinsesstårta till exempel? The Writeclub har tagit fram copy och koncept till Sveriges just nu matgladaste tävling. Gå in på Facebook och var med och tävla du också!

 

http://apps.facebook.com/matgladast/

 

- Att sälja sin bostad är ett stort beslut. Ett av de största vi gör i våra liv. Därför tycker Fastighetsbyrån att man ska få chansen att tänka till ordentligt och låter dig provsälja din bostad först. Det är precis som vid en vanlig försäljning, men du förbinder dig inte till något. The writeclub har tagit fram copy till webbkampanjen  som du ser på www.fastighetsbyran.se

Se till att få ett lyckligt slut redan så här i början på året!

 

2010

 

-COOP lanserar pengamaskinen. Alla som är medlemmar kan nu få upp till 5% i återbäring. Det kan bli ganska mycket pengar på ett helt år. The writeclub har hjälpt till med koncept och copy.

Testa själv hur mycket du skulle kunna få tillbaka på www.coop.se

 

-Med Fastighetsbyråns nya iPad-app blir bostadssökandet ännu enklare. The writeclub har hjälpt till med koncept och copy. Är du en av Sveriges lyckliga iPad-ägare kan du ladda ner appen här:
http://www.fastighetsbyran.se/Kopa-bostad/Vara-tjanster/mobil-varld/iPad/

 

- Låter tvättmaskinen som en skördetröska och äter tumlaren mer kläder än den torkar...? Då är det dags att spana in kampanjen som The writeclub tagit fram idé och copy till! Just nu ger Bosch Hushållsapparater Nöjd kund-garanti vilket innebär att du får prova både tvättmaskin och torktumlare hemma i hela 90 dagar! Det är sant, 90 dagar, kolla själv: 
http://www.bosch-home.se/kampanjer/nojdkundgaranti.html

 

 

- Svårt att komma på en ursäkt för att slippa diska...? Inte längre! Slutar du diska för hand får du 500 kronor och blir miljöhjälte på köpet. Det är helt enkelt dags att pensionera diskborsten. The writeclub har tagit fram idé och copy.

Se hur du blir miljöhjälte här:

www.bosch-home.se

 

 

- Dagens hushållsapparater kan likna varandra på utsidan, men det är insidan som räknas! Varje månad presenterar Bosch Hushållsapparater en smart funktion som finns i deras produkter. The writeclub har tagit fram idé och copy. Spana in:
http://www.bosch-home.se/månadens-funktion.html

 

- Vårdförbundet lanserar en helt ny webbplats. Nansen står för tekniken, Söderhavet för design. The writeclub har skrivit manus till en film som släpptes vid lanseringen. Se filmen så kommer du förstå vad mycket bra den nya webbplatsen innehåller: http://www.youtube.com/watch?v=2Q4pFkBIPkQ

 

- SAMI, svenska artister och musikers intresseorganisation, skriver avtal med The writeclub. Självklart ska artister och musiker få betalt för sitt arbete. Och självklart ska det kännas kul att betala till något så viktigt. Tänk själv, hur vore världen utan musik egentligen? The writeclub ska ta fram webbtexter och på så sätt skapa ljuv musik på webben.  

- Aditro är störst i Norden på bl a löneoutsourcing. Trots det är de inte så kända och omtalade. Det ska den senaste kampanjen ändra på. The writeclub har arbetat fram koncept och manus.Kolla in: www.enklareloner.se

 

- Årets första projekt är en kampanj för Bosch Hushållsprodukter som går på pricerunner.com. Kampanjen lyfter fram Bosch allra miljövänligaste och resurssnålaste produkter med Green Technology inside-teknik. Just nu kan du dessutom få 500 kronor tillbaka på utvalda produkter! Kolla in kampanjen som finns på vitvarusidorna på www.pricerunner.com
Det tjänar både du och miljön på.

 

 

2009

 

- Alldeles lagom till jul lanserar Coop sin splitternya webbplats. Den innehåller fler recept och mer inspiration än någonsin tidigare och är en riktig skattkammare för alla som är intresserade av mat. Är man medlem får man dessutom ta del av massor av fantastiska erbjudanden. Nansen har utvecklat tekniken och Söderhavet skapat webbdesignen . Thewriteclub har skrivit inspirerande texter, framför allt för medlemskapssidorna, för att förklara och förtydliga hur mycket fördelar ett medlemskap faktiskt ger. Kika in på www.coop.se
(Berätta gärna vad du tycker på coop-bloggen. Tillsammans kan vi göra Coop ännu bättre!:)

 

- Fastighetsbyrån erbjuder många fantastiska tjänster och en av dem är Värdebevakaren. Det är en helt kostnadsfri tjänst som hjälper dig hålla koll på hur värdet på din bostad utvecklas. Thewriteclub.se har tagit fram textkoncept och skrivt texter för landningssida och facebook-kampanj. Spana in Värdebevakaren på http://www.fastighetsbyran.se/



- Fastighetsbyrån är en av Sveriges ledande mäklare. Förutom att de har gedigen erfarenhet och säljer många bostäder är de måna om att man ska känna sig omhändertagen även efter genomförd bostadsaffär. När man kommit på plats i sitt nya boende uppstår ju nya frågor och därför erbjuder Fastighetsbyrån sin tjänst AlltHemma där du hittar allt från förmånliga elavtal till fönster i hög kvalitet. Thewriteclub.se har skrivit texter till banners, landningssidor och undersidor. Kika in på http://www.fastighetsbyran.se/Bo/AlltHemma/ 

 

 

- Coop anordnar en matglad webbtävling där man kan vinna Sveriges bästa grundkokbok. Thewriteclub.se har tagit fram texter till webbtävlingen. Tävlingen pågår fram till årsskiftet 2009 och går till så att man nominerar någon man tycker ska vinna en härlig köksbibel.

 

Se tävlingen på http://www.vinnkokbok.se/ och nominera någon du också!

 

 

 

- Bosch Hushållsprodukter har fått hjälp av thewriteclub.se med texter till ett flertal banners. Exempelvis sina extra miljövänliga tvättmaskiner, supereffektiva dammsugare och en helt ny generation mixerstavar. Se kampanjer på http://www.bosch-home.se

 

 

Ett urval av tidigare uppdragsgivare

Toyota, Siemens hushållsprodukter, Microsoft, Teaterförbundet, Skånemejerier, Biolipox, Skogsindustrierna, Fastpartner.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inga floskler. Inget lull-lull. Bara väldigt bra texter.

paivi@thewriteclub.se | St Eriksgatan 85, 113 32 Stockholm | 0735- 031 255 | Företaget innehar F-skattsedel